سفارش تبلیغ
صبا ویژن



مرداد 90 - عرصات

   

مهرداد پارسا مجری شبکه پارس در برنامه "تفسیر رویدادهای ایران و جهان"، در سخنانی تعجب برانگیز و البته خنده دار سابقه دشمنی با جمهوری اسلامی را تا عهد داریوش هخامنشی به عقب برد. نامبرده که بیشتر از آنکه حواس خود را بر مطابقت گفته هایش با عقل و منطق متمرکز کند، علاقمند به استفاده از کلمات آهنگین و ردیف کردن قافیه است، این بار در گافی بزرگ گفت:

"جوانان جنبش سبز پیوسته این فریاد را بر آورند که خدای، ایران را از دروغ، دشمنی و بد سالی بپاید. همان نیایش داریوش بزرگ که ایران را پاس بداریم و تا سرنگونی جمهوری اسلامی از پای ننشینیم."!!

ظاهرا این کارشناس شبکه پارس فکر میکند پاس داشتن ایران به همراه اسلام، امکان پذیر نیست، در حالی که همواره در مناسبات، شعا مردم مسلمان ایران، تمامیت خواهی ایران اسلامی است.



نویسنده » علیرضا کفایی » ساعت 2:55 عصر روز سه شنبه 90 مرداد 11

 در زمانهای قدیم فلقراط پسر اقوس بر جزیره کوچک شامس حکومت می کرد. این پادشاه فرمانروایی خودکامه و ستمگر بود، اما به آباد کردن سرزمین خود شوق بسیار داشت. او در آن جا بتی بر پا کرد که یونانیان او را مظهر ازدواج و نماینده زنان می شمردند.
در شهر شامس که همنام جزیره بود دختر جوان و زیبا و دلارام به نام یانی زندگی می کرد.
فلقراط چون روزی روی این دختر را دید به یک نگاه دلباخته او شد، و وی را از پدرش خواستگاری کرد. چون خبر ازدواج این دو بگوش مردمان این جزیره و جزیره های دور و نزدیک شامس رسید مردمان با سر و بر آراسته
سرایندگان رود برداشته اند
به نیک اختری راه برداشته اند

ادامه مطلب...


نویسنده » علیرضا کفایی » ساعت 2:48 صبح روز دوشنبه 90 مرداد 10

دعاى روز اول
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمَ اجْعلْ صِیامی فیه صِیام الصّائِمینَ وقیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ ونَبّهْنی فیهِ عن نَومَةِ الغافِلینَ وهَبْ لی جُرمی فیهِ یا الهَ العالَمینَ واعْفُ عنّی یا عافیاً عنِ المجْرمینَ .

خدایا قرار بده روزه مرا در آن روزه داران واقعى و قیام و عبادتم در آن قیام شب زنده داران و بیدارم نما در آن از خواب بى خبران و ببخش به من جنایتم را در این روز اى معبود جهانیان و در گذر از من اى بخشنده جنایات کاران .

دعاى روز دوم
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الى مَرْضاتِک وجَنّبْنی فیهِ من سَخَطِک ونَقماتِک ووفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِک برحْمَتِک یا أرْحَمَ الرّاحِمین .

خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوى خوشنودیت و برکنارم دار در آن از خشم و انتقامت و توفیق ده مرا در آن براى خواندن آیات قرآن به رحمت خودت اى مهربان ترین مهربانان .

دعاى روز سوم
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ ارْزُقنی فیهِ الذّهْنَ والتّنَبیهَ وباعِدْنی فیهِ من السّفاهة والتّمْویهِ واجْعَل لی نصیباً مِنْ کلّ خَیْرٍ تُنَزّلُ فیهِ بِجودِک یا أجْوَدَ الأجْوَدین .

خدایا روزى کن مرا در آنروز هوش و خودآگاهى را و دور بدار در آن روز از نادانى و گمراهى و قرار بده مرا بهره و فایده از هر چیزى که فرود آوردى در آن به بخشش خودت اى بخشنده ترین بخشندگان .

ادامه مطلب...


نویسنده » علیرضا کفایی » ساعت 11:22 صبح روز شنبه 90 مرداد 8

دلی دارم چه دل، محنت سرایی

که در وی خوشدلی را نیست جایی 

دل مسکین چرا غمگین نباشد

که در عالم نیابد دلربایی

ادامه مطلب...


نویسنده » علیرضا کفایی » ساعت 11:34 صبح روز پنج شنبه 90 مرداد 6

وَ السَّماءِ وَ الطَّارِقِ1وَ ما أَدْراکَ مَا الطَّارِقُ2النَّجْمُ الثَّاقِبُ3إِنْ کُلُّ نَفْسٍ لَمَّا عَلَیْها حافِظٌ4فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسانُ مِمَّ خُلِقَ5خُلِقَ مِنْ ماءٍ دافِقٍ6یَخْرُجُ مِنْ بَیْنِ الصُّلْبِ وَ التَّرائِبِ7إِنَّهُ عَلى‏ رَجْعِهِ لَقادِرٌ8یَوْمَ تُبْلَى السَّرائِرُ9فَما لَهُ مِنْ قُوَّةٍ وَ لا ناصِرٍ10وَ السَّماءِ ذاتِ الرَّجْعِ11وَ الْأَرْضِ ذاتِ الصَّدْعِ12إِنَّهُ لَقَوْلٌ فَصْلٌ13وَ ما هُوَ بِالْهَزْلِ14إِنَّهُمْ یَکیدُونَ کَیْداً15وَ أَکیدُ کَیْداً16فَمَهِّلِ الْکافِرینَ أَمْهِلْهُمْ رُوَیْداً17

ادامه مطلب...

نویسنده » علیرضا کفایی » ساعت 10:23 صبح روز چهارشنبه 90 مرداد 5

- "به کجا چنین شتابان؟"

گون از نسیم پرسید.

- "دل من گرفته زینجا،

هوس سفر نداری

ز غبار این بیابان؟"

ادامه مطلب...


نویسنده » علیرضا کفایی » ساعت 6:40 عصر روز شنبه 90 مرداد 1